Cel i sposoby badania tajemniczego klienta

e filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy. Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania. Przeb

Cel i sposoby badania tajemniczego klienta

O badaniu tajemniczego klienta w praktyce

Badanie opinii klientów danej firmy może przynieść bardzo ciekawe wartościowe informacje o działaniu danego miejsca. Duże firmy mające filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy.

Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania. Przebieg badania jest dość prosty. We wskazane miejsca przyjeżdża przedstawiciel firmy marketingowej i udając zwykłego klienta chodzi czy to po sklepie, czy zamawia jakąś usługę. Wszystkie swoje spostrzeżenia spisuje i przesyła wyniki do centrali, gdzie są one przesyłane dalej do klienta.


Wikipedia i shopper marketing

Shopper marketing ? odbywa się w środowisku punktu sprzedaży i dąży do przekształcenia osoby znajdującej się w sklepie, na kupującego dany produkt. Celem tego marketingu jest zrodzenie u klienta konkretnej decyzji zakupu w pobliżu danego produktu. Konsument może być całkiem inną osobą niż shopper. Na przykład matka rodziny może być osobą, która odpowiada w 90% za dzienne zaopatrzenie całej rodziny, podczas gdy konsumpcja zakupionych towarów może się rozłożyć równo na np. czterech członków rodziny.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Shopper_marketing


O produktach nastawionych pod potrzeby klienta

Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy. Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji. Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy.

Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'. Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu. Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.