Co wiesz o badaniach marketingowych.

nnych miastach.Wikipedia o neuromarketinguNeuromarketing to wykorzystanie narzędzi pomiarowych stosowanych w naukowych badaniach psychofizjologicznych oraz wiedzy o zachowaniach człowieka, w procesie optymalizacji bodźców mark

Co wiesz o badaniach marketingowych. Dane na temat funkcjonowania naszej firmy można zdobyć na różne sposoby, dla przykładu . To ciekawy pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych albo innych firm z wydziałami w innych miastach.

Wikipedia o neuromarketingu

Neuromarketing to wykorzystanie narzędzi pomiarowych stosowanych w naukowych badaniach psychofizjologicznych oraz wiedzy o zachowaniach człowieka, w procesie optymalizacji bodźców marketingowych. Neuromarketing zawiera się w trzech obszarach:

rozwija klasyczne badania marketingowe,
wspiera tworzenie przekazu komunikacyjnego zgodnie z wiedzÄ… neuronaukowÄ…,
wykorzystuje techniki neuro do wspierania sprzedaży.
Neuromarketing analizuje podejmowanie decyzji w procesie kształtowania komunikacji z rynkiem. Klasyczne badania konsumentów, dotyczące produktów lub reklam, wiążą się z koniecznością uwzględniania dodatkowego marginesu błędu: badane osoby nie zawsze odpowiadają tak, jak uważają w rzeczywistości. Dodatkowo przy decyzji zakupowej, często działa podświadomość, przez co konsument może nie zdawać sobie sprawy, że jego wybór nie zawsze jest świadomą decyzją

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Neuromarketing


Problemy z obsługa klienta

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.


Ankiety

Dane zebrane z ankietowania są jedną z najczęściej wykorzystywanych metod do zbierania danych marketingowych. Firmy wykorzystują ankiety, aby zebrać konkretne dane dla sowich klientów, które później im sprzedają. Ankiety przeprowadza się nie tylko analogowo, czy też w realnym życiu,a le również w sieci. Grupa ankieterów otrzymuje ankiety do wyplenienia, których wyniki są odpowiednio interpretowane.

Specjaliści w takich firmach pracują na ogromnej ilości danych, które muszą odpowiednio zinterpretować, aby przedstawić czytelne i trafne wyniki. Oprogramowanie komputerowe pozwala na łatwe dzielenie się tymi danymi pomiędzy analitykami, a klientami.