Mechanika pojazdowa a części zamienne

ć stan naszego auta. Jeśli już jednak dojdzie do awarii, warto jak najszybciej zająć się jej naprawą. Możemy oczywiście oddać samochód od mechanika i jest to najprawdopodobniej bardziej bezpieczne rozwiązanie, ale niek

Mechanika pojazdowa a części zamienne

Czy warto dokonywać samodzielnych napraw auta?

Usterki samochodu przydarzają się każdemu. Może nas to spotkać w najmniej spodziewanym momencie, dlatego warto na bieżąco sprawdzać stan naszego auta. Jeśli już jednak dojdzie do awarii, warto jak najszybciej zająć się jej naprawą. Możemy oczywiście oddać samochód od mechanika i jest to najprawdopodobniej bardziej bezpieczne rozwiązanie, ale niektóre usterki z łatwością naprawimy samodzielnie, zwłaszcza, gdy są one niewielkie. Często wystarczy jedynie wymienić drobną, niedrogą część lub uzupełnić konieczne płyny i w ten sposób unikniemy dużych kosztów napraw w warsztacie. Nie powinniśmy jednak podejmować się tego, jeśli nie posiadamy wystarczającej wiedzy i nie jesteśmy pewni naszych umiejętności.


Jak poradzić sobie z usterką auta?

Czy naprawy samochodu są konieczne? Nie zawsze musimy borykać się z takim problemem, ale często przytrafiają się nam sytuacje, gdy jest to konieczne. Bezawaryjne samochody to rzadkość, a im starszy samochód, tym częściej może się pn psuć. Dotyczy to zwłaszcza tych aut, które są na bieżąco eksploatowane. Czasem więc nie unikniemy drobnych napraw lub kontroli i warto w takim przypadku postarać się o to, by były one przeprowadzane profesjonalnie i rzetelnie. Jeśli nie podejmiemy działań, by tak było, możemy zostać narażeni na spore koszty, które nie przyniosą nam oczekiwanych efektów. Nikt nie chciałby wydawać ciężko zarobionych pieniędzy na marne, więc warto przyłożyć się do napraw własnego auta.


Źródło:


Wikipedia o działaniu gaźnika

Zasada działania gaźnika opiera się na praktycznym zastosowaniu prawa Bernoulliego. Zgodnie z nim w miejscu zwężenia kanału, którym przepływa przez gaźnik powietrze (zwężka Venturiego) powstaje różnica ciśnień (paradoks hydrodynamiczny), która powoduje zasysanie paliwa dostarczanego przez dyszę.

Rysunek przedstawia uproszczony model gaźnika. Powietrze (1) (zasysane przez tłok w czasie suwu ssania) przepływa przez gardziel (zwężkę) gaźnika (2), występujący w przewężeniu gardzieli spadek ciśnienia powietrza powoduje zasysanie paliwa z komory pływakowej (3). Pływak (4) utrzymuje poprzez zawór (5) stały poziom paliwa w komorze pływakowej, zawsze poniżej poziomu wypływu paliwa z dyszy (6) do gardzieli, tak by podczas postoju silnika paliwo nie wypływało z dyszy samoczynnie. Ilość podawanego paliwa zależna jest od prędkości powietrza przepływającego przez gaźnik. Prędkość ta regulowana jest poprzez zmianę otwarcia przepustnicy (7), której wychylenie sterowane jest pedałem przyspieszenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik