Podróżniczo o autokarach

słów o transporcie.Podjadanie w autokarze można, ale...Chyba każdy lubi coś zjeść w podróży, zwłaszcza takiej dłuższej. Wiele osób preferuje zabierać słodycze; wszelkiego rodzaju batoniki, czekolady, żelki, wafelk

Podróżniczo o autokarach Przewozy regionalne np. to znakomity sposób podróżowania z większymi grupami. Grupy dzieci, sparingi drużyny w innym mieście lub praktycznie każda inna potrzeba podróży. Kilka słów o transporcie.

Podjadanie w autokarze można, ale...

Chyba każdy lubi coś zjeść w podróży, zwłaszcza takiej dłuższej. Wiele osób preferuje zabierać słodycze; wszelkiego rodzaju batoniki, czekolady, żelki, wafelki, cukierki itp. Z jednej strony działają dobrze, ponieważ dostarczają dużą dawkę węglowodanów, jednak wzmagają pragnienie przez co więcej pijemy, a sam cukier jest dość moczopędny.

To samo tyczy się słonych przekąsek. Nie rodzi to problemu gdy autokar jest wyposażony w WC, jednak problemy zaczynają się gdy takowego nie ma na pokładzie naszego środka transportu.


Wygoda w autokarach

Autokary duże i małe spełniają jedną, podstawową funkcję- maja przewieźć grupę osób na wskazane miejsce o wskazanym czasie. Jednak autokary różnią się od siebie na różnych płaszczyznach, co wpływa na długość podróży i jej wygodę dla pasażerów. Mamy duże autokary z miejscami do spania, klimatyzacją, toaletą, telewizją, a nawet dostępem do Wi-Fi.

Mniejsze lub starsze autokary mają ograniczony dostęp do powyższych udogodnień, ale i tak potrafią być komfortowe dla pasażera. Ważne są np. wygodne siedzenia, czy choćby ogólna sprawność i stan całego pojazdu. Jeszcze jedna sprawa, która ma spore znaczenia na przebieg i bezpieczeństwo całej podróży to oczywiście kierowca, a dobrego kierowcy nie zastąpi nawet najnowocześniejszy autokar.


TrochÄ™ historii

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus