Rozmowa z klientami. Badania CATI

ych firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.Kwestia dobrego skryptu rozmowyBadania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prow

Rozmowa z klientami. Badania CATI Firmy typu dają możliwość prowadzenia badań statystycznych i rozmów telefonicznych w oparciu o indywidualne programy do statystyki. To doskonała opcja dla mniejszych firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Kwestia dobrego skryptu rozmowy

Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.

Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.


Osoby zatrudnione w studiu badań cati

Studio badań cati zajmuje się przeprowadzaniem badań ankietowych wśród wybranej przez siebie grupy respondentów. Pracownicy studia badań cati przeprowadzają głównie badania telefoniczne, chociaż na zlecenie swoich klientów mogą przeprowadzać również inne rodzaje badań.

Dlatego w studiu badań cati zatrudnieni są socjologowie i telefoniści, a także komputerowcy i analitycy. Posiadają oni pewną grupę respondentów, którzy zgadzają się na udzielanie wywiadów telefonicznych, a oprócz tego starają się znajdować dodatkowe osoby chętne do przeprowadzenia badania wśród osób posiadających określony profil pasujący do rodzaju przeprowadzanego badania. Zatrudnieni przez cati respondenci o nowych badaniach dowiadują się w sposób telefoniczny lub za sprawą poczty email.


Termin voicemailing

oicemailing (voice mailing) - forma promocyjna stosowana w reklamowych kampaniach telefonicznych.

Wybrana grupa docelowa otrzymuje w określonym czasie (po odebraniu swojego telefonu) komunikat głosowy promujący na przykład jakieś wydarzenie, produkt lub usługę. Połączenia telefoniczne wykonywane są automatycznie, a wiadomość głosowa przygotowana jest wcześniej. Nagrywa się ją zwykle z udziałem profesjonalnego lektora lub powszechnie znanej osoby (z rozpoznawalnym, miłym głosem).

Voicemailing realizuje się obecnie zarówno przy wykorzystaniu telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. W tym drugim przypadku głosowy przekaz reklamowy wzmocniony jest najczęściej również informacją tekstową w postaci SMS-a przesyłanego po tym, jak już odbiorca odsłucha komunikat.

W polskiej praktyce biznesowej pojawia się także termin VMS (ang. Voice Mail Service). Wiadomość głosowa VMS jest uznawana za jedno z podstawowych narzędzi marketingu mobilnego i używa się jej do masowej wysyłki treści reklamowych (podobnie jak SMS i MMS). Zaletą voicemailingu jest przede wszystkim potencjalnie duży zasięg. Wiele narzędzi marketingu mobilnego przeznaczonych jest jedynie dla użytkowników smartfonów (np. kampanie reklamy kontekstowej i aplikacje mobilne). Usługi takie jak masowa wysyłka SMS mogą być kierowane także do użytkowników telefonów komórkowych starszego typu (tzw. dumphones). Voicemailing może być kierowany także do abonentów telefonów stacjonarnych. Do wad tego typu usług można zaliczyć stosunkowo ograniczoną (np. w stosunku do telemarketingu) możliwość komunikacji dwustronnej. Odbiorca wiadomości głosowej może jedynie wybrać numer na klawiaturze numerycznej i odpowiedzieć w ten sposób na zadane w wiadomości pytanie lub wybrać określoną opcję dalszej rozmowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Voicemailing