Rozmowa z klientami. Badania CATI

tna szansa dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących takie usługi.Grupa do ankietowaniaAnkiety od lat stanowią podstawę gromadzenia danych, nic dziwnego, ze to dalej najczęściej wykorzystywana metoda d

Rozmowa z klientami. Badania CATI Firmy typu dają możliwość prowadzenia sprzedaży telefonicznej i rozmów telefonicznych opierając się o indywidualne systemy do prowadzenia statystyk. To świetna szansa dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących takie usługi.

Grupa do ankietowania

Ankiety od lat stanowią podstawę gromadzenia danych, nic dziwnego, ze to dalej najczęściej wykorzystywana metoda do zbierania ważnych danych. Jednak kogo się ankietuje? Najczęściej ankietowanymi są konsumenci spełniający dany profil, lub będący w bazie klientów danej firmy. Na pytania ankieterów odpowiadają też specjaliści danych dziedzin, menedżerowie w firmach oraz grupy przypadkowo i losowo wybranych osób.

Wszystko zależy od celu badania, które wyznaczyła sobie firma przeprowadzająca te badania. Grupa odbiorców ankiety powinna być dobrze określona, ponieważ egzaminowanie źle dobranej grupy może poskutkować bardzo nie spójnymi danymi, a co za tym idzie doprowadzić do błędnych wniosków i złych wyników badania.


Konsumenci i badanie opinii

Warto poznać swoich konsumentów bliżej, a przynajmniej ich preferencje, to co lubią, co ich interesuje. Jest wiele możliwości, aby tego dokonać, ale na szczególną uwagę zasługują badania telefoniczne, ponieważ gwarantują bezpośredni kontakt konsultanta z klientem, który może powiedzieć o wszystkim co lubi, a czego nie w naszej firmie, usłudze, czy o naszym produkcie.

Takie dane mogą bardzo pomóc w ogólnym rozwoju firmy, oraz zapewnić stały napływ nowych klientów, oczywiście jeśli tylko posłuchamy co nasi klienci mają do powiedzenia. Koszt takich badań zależy od działalności, obszaru działania oraz kilku innych czynników. Ogólnie jest to warta przeprowadzenia inwestycja w każdej średniej i dużej firmie, która ceni sobie opinie klientów i konsumentów.


SIM- System informacji marketingowych

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych